Günümüzde çocuklar doğar doğmaz teknolojiyle tanışmaktadır. Bu nedenle cep telefonları, tabletler ve bilgisayarlar çocukların günlük hayatta sürekli karşılaştıkları ve kullanma gereksinimi duydukları cihazlardır. Çocukları teknolojiden uzak tutmamız oldukça zor olduğu için Robotik Kodlama dersi ile teknolojiyi nasıl daha etkili ve bilinçli şekilde kullanmaları gerektiğini öğretmemiz gerekmektedir.
Bilgisayar yazılım programının ilk adımı olan kodlama; bilgisayarda yazılım, uygulama ve web sitesi oluşturmayı mümkün kılan bir dilde elektronik olarak yazmak anlamına gelmektedir. Kodlama dili öğrenildiğinde, öğrencilerimiz bilgisayarda kendi yazılım, uygulama ve web sitesini yapma becerisi kazanmaktadır.
Kodlama ile öğrencilerimiz; Yansıtıcılık, üreticilik, kural öğrenme ve kurallara uyma, problem çözme ve analitik düşünme, uzamsal düşünme becerileri gibi beceriler kazandırmaktadır.
Robotik ise öğrencilerin hayal gücünü kullanarak tasarladıkları araçlardır. Robotik Kodlama dersinde öğrenciler tasarladıkları bu araçların hareket etmelerini sağlayacak kodları yazmaktadırlar.
Haliç Etap’da Neden Robotik Kodlama Veriliyor?
• Çocuklar ileride hangi mesleği seçerlerse seçsinler onlardan teknolojiye hakim olmaları bekleniyor.
• Kodlama en iyi erken yaşlarda öğreniliyor.
• Çocuklar sıralama, algoritma, döngü ve koşullar ile ilgili kavramlarla erken yaşta tanışmış oldukları için daha iyi özümsüyorlar.
• Günümüzde Kodlama; Matematik ve Türkçe gibi temel bir gereksinim haline geldi.
• Kodlama eğitimi, çocukların hayal ettikleri oyun, uygulama gibi bir çok yazılım geliştirebilmelerini sağlıyor.
• Çocuklar kodlama ile proje geliştirdikçe özgüven kazanıyor.
• Kodlama ile farklı projeler ortaya çıkararak özgünlük sağlanmış oluyor.
• Geleceği teknolojiyi kullanan değil onu geliştiren ülkeler şekillendirecektir. Geleceğimizi kurtarmak ve dünyaya yön veren ülkeler arasında yer almak için Robotik Kodlama dersi veriyoruz.
Robotik Kodlama dersinin hedefi öğrencilere;
• Araştırmacı,
• Tasarımcı,
• Sabırlı,
• Takım olmak,
• Arkadaşları ile iyi geçinmek,
• Takım arkadaşlarıyla işbirliği içinde olmak,
• Hevesli,
• Özgün düşünebilen,
• Sebep sonuç bağlantısı kurabilen,
• Varsayım kurabilen,
• Çözüm üretebilen,
• Veriyi organize eden,
• Farklı bir problem karşısında bilgilerini transfer edebilme becerilerini kazandırmaktır.